marklab-logo

S(a)veti Instagram – Kako do više interakcija?

Digital Marketing

Dobar dan, dobro mi došao dragi čitaoče! Prošlo je sasvim dovoljno vremena od poslednjeg čitanja – da budem precizna prošlo je tri nedelje! Elem, nadam se da si sve lepo prostudirao, primenio i ostvario prve rezultate!

blog 02

Ako jesi, podeli sa mnom tvoj uspeh na MarkLab Instagram profilu!
Jedva čekam da vidim. Stvarno jedva čekam – zašto bih inače delila znanje sa tobom ako ne da se posle hvalimo zajedno kako smo napravili haos?
Za početak, hajde da se prisetimo prethodnog bloga i šta smo tamo imali:
Prvi korak je bio da profil optimizuješ na biznis, onda da izabereš tarabice (hashtag-ove, #) koje odgovaraju onome što nudiš, upališ lokaciju da te svi nađu o’ma (geotagging), malo pogledaš kod komšije u dvorište da vidiš šta tamo ima (analiziraš konkurenciju) i onda lepo odgovoriš svima na poruke i komentare jer si šta – ODGOVORAN INSTAGRAMER!
E sad, koliko si ti odgovoran Instagramer – toliko sam ja odgovoran marketar i poštujem dogovor. Obećala sam da ću ti otkriti još „tajni uspeha“ i pokazati šta sve možeš da uradiš da bi povećao interakcije na profilu. Ako si ovde prvi put i nekako ti je promakao prvi blog, pa sada pojma nemaš zašto uopšte treba da imaš interakcije na postu/profilu, vrati se korak unazad i pročitaj prethodnu objavu.
Što bi rekao naš narod: „Samo će ti se kasti“.
Pod pretpostavkom da smo sada svi potkovani neophodnim informacijama, prelazimo na sledećih pet aktivnosti koje ti mogu značajno pomoći da budeš poznat, viđen i slavan!
Ista tema, novo znanje!

KAKO DO TUĐE (inter)AKCIJE PREMA TEBI?

1. Plaćeni oglasi
Jeste, deo marketinga je i oglašavanje. Oglašavanje košta. Međutim, to je i osnova uspeha – treba da uložiš da bi nešto dobio za uzvrat. Znam, znam – već ulažeš vreme, znanje, iskustvo, prostor, repro-materijal A SADA JOŠ I NA REKLAMU?! Tako je. Jer da bi neko mogao da sazna za tvoj rad, znanje, iskustvo i upotrebi tvoje vreme za zadovoljenje svojih potreba, na prvom mestu treba da zna da postojiš. Vidiš, tu ti Instagram plaćeni ogls može biti od velike pomoći. Plaćeni oglasi omogućuju ti da tačno profilišeš osobu koja je tvoj potencijalni kupac – to se još popularno zove i „avatar“. Na primer, prodaješ eko pelene. Tvoj avatar, potencijalni kupac, može biti ženska osoba između 25-45 godina i zainteresovana je za proizvode za bebu. Imaj u vidu da ti ovo nije jedina ciljna grupa, međutim svakako jeste primarna. Vidiš, tu uleće plaćeni oglas! Zašto? Zato što ti Instagram omogućuje da pronađeš potencijalne klijente na tačno određenoj lokaciji, sa tačno određenim interesovanjima i određene starosne dobi. Pored toga što je algoritam srećan kada vidi da ulažeš, na taj način mu daješ zeleno svetlo da ti se posveti i pomogne ti da se „proguraš“. Pritom, cena oglašavanja je i dalje niska – minimum je 1 euro po danu (čitaj: 117 dinara). Ulaži jer se isplati! I jer je neophodno.

2. Insta Stories
Ok, ovo je super interesantna tema i super način da se pozicioniraš, iskažeš i motivišeš publiku da se zaiteresuje za tvoj proizvod/uslugu! Kada prevedeš reč „Story“ dobiješ suštinu ove opcije – „Priča“. Pričaj svoju priču kroz tekst, fotografiju, gif i/ili video! Story traje 24h sata, nakon čega nije dostupan publici – što je super, sav sadržaj koji smatraš da nije adekvatan da se nađe na tvom profilu, a da je interesantan ide pravo u Insta Story! Story ti omogućuje da koristiš tarabice (hashtag-ove, #) i na taj način dođeš do novih pratioca. Takođe, možeš da najaviš novi post, objaviš post i u story-ju i tako mu digneš broj ljudi koji će ga videti. Sve u svemu, super je da podeliš i svoj i tuđ sadržaj, da se približiš publici i otkriješ im kako izgleda biti TI i na taj način im omogućiš da se sa tobom povežu, poistovete, prepoznaju i na kraju krajeva da shvate da si super cool i da baš od tebe treba da kupe proizvod/uslugu. Budi cool, koristi Insta Story!

3. Poveži se sa drugim profilima
Saradnja je majka uspeha. Pogotovo danas kada je online oglašavanje svima dostupno i kada je Instagram marketing u punom jeku. Upravo zbog toga je vreme da razmotriš opcije da se povežeš sa drugim brendovima i/ili influenserima koji su usmereni na tvoju ciljnu grupu i ostvariš saradnju. Algoritam mnogo voli da vidi kada te neko spomene u svom tekstu, Story-ju ili obeleži na fotografiji. Pored toga, to je sjajan način da dođeš do novih potencijalnih klijenata i da se povežeš sa novom publikom. Imaj u vidu, da je lepo i podeliti druge na tvom profilu. Budi primer! Ponekad je potrebno da prvi preuzmeš akciju da bi izazavao željenu reakciju. Telefon u ruke, istraži ko sve može da bude interesantan za saradnju i pusti im poruku, podeli njihov post na svoj Story, ostavi neki komentar – poveži se!

4),,Na greškama se uči!’’

4. IGTV – duži video sadržaj
Video sadržaj je ljubimac Instagram algoritma. Za to postoji više razloga, jedan od glavnih je vreme koje ljudi provode na mreži dok gledaju video sadržaj. Zašto je tebi video sadržaj bitan? Zato što publika voli da gleda i sluša, mnogo više nego da čita. Pored toga, što duže pratioci gledaju tvoj video sadržaj to tvoj profil postaje relevantniji, samim tim će se i više prikazivati. A to, jasno ti je, dovodi do toga da ti se otvaraju vrata do više potencijalnih klijenata.

5. Istrajnost
Sve ovo što sam napisala „pada u vodu“ ako nisi istrajan. Šta to znači? Da redovno objavljuješ sadržaj, da redovono preduzimaš sve gore navedene korake i da držiš negde u malom mozgu da uspeh ne dolazi preko noći. U suštini, da ne odustaneš ako stvari ne krenu odmah onako kako si planirao. Neće uvek biti „med i mleko“.
Mi razumemo da je često komplikovano održavati ritam objava, odgovaranje na poruke, komentare i da dođu momenti kada ti je dosta svega – i zato smo tu!
Ako ti treba podrška u postavljanju strategije, kreaciji sadržaja i vođenju profila možeš uvek da nas kontaktiraš! Mi ćemo to sa zadovoljstvom jer zato smo tu!

blog 02

Do sledećeg čitanja, skokni fdo našeg IG profila i napiši nam koju temu bi sledeću voleo da obradimo!

Do sledećeg čitanja, uživaj u čarima interneta!

Autor:
Marijana Brščić
Digital Marketing Manager