admin
јун 13, 2024
Dugogodišnje iskustvo nas je naučilo da se ne treba zadovoljiti malim stvarima, već težiti ka većim. Misli globalno, deluj lokalno. Kao što se kuća gradi od temelja, tako se i firma gradi od osnovnih funkcija. Imajući to u vidu, već davno smo shvatili da je organizacija kao jedna piramida sastavljena od karata…izvuci jednu i srušiće se cela! Treba ,,uštinuti’’ i koordinisati svakom od 4(5) osnovnih funckija menadžmenta i nema zime-uspeh je zagarantovan!
Čitaoče, sigurno si čuo ili nekad upotrebio izraz ,,prvo skoči pa reci hop’’!
U ovoj kratkoj domaćoj izreci, koja se svakodnevno upotrebljava, provučena je i objašnjena celokupna suština jednog od najvažnijih segmenata u poslovanju kako svake firme, pa tako i naše marketing agencije. Razmisli o tome!
Da li možemo u životu funkcionisati bez plana? Znam da se slažeš sa mojim jasnim i glasnim ,,NE’’ kao odgovorom, ali ću ti pomoći da kroz naš primer razumeš i zašto.
Svaki dan se suočavamo sa nizom različitih izazova i zahteva koje pred nas postavljaju klijenti, u čemu uglavnom uživamo, ali se ponekad desi da se javi zadatak koji ti prosto izgleda dosadno. U marketingu, kao i u svakom drugom poslu javljaju se zadaci koji te inspirišu i podstiču da još više radiš, a sa druge strane ima i onih koje bi najradije šutnuo pod tepih i obišao…niko to iz našeg tima nikada ne uradi. Zašto? Vizija! Kratko pitanje, kratak i odgovor. Pored nedeljnih timskih sastanaka na kojima prolazimo šta smo do sada uradili za naše klijente, četiri puta godišnje organizujemo velike kako mi volimo da kažemo ,,Time for big ones’’. Radnu godinu jednostavno podelimo na četiri kvartala i ulaskom u svaki naredni ih organizujemo. Kada čovek ima jasan cilj pred sobom mnogo mu je lakše da obavlja bilo koji posao, jer najbolje rečeno zna čemu teži. Tako i mi, kada dođe vreme za naredni kvartal pripremimo i iznesemo svoja mišljenja i ciljeve za naredni period, i kako ih ostvariti, koji su uvek u skladu sa našim motom ,,We create success’’!
Verovatno si do sada i shvatio da govorim o planiranju, jednoj od najvažnijih funkcija kako u poslu tako i u životu. Stavi jasan cilj ispred sebe i napravio si prvi korak ka uspehu.
Nakon prvog koraka, morali smo da se dobro organizujemo da bi ciljeve uspeli da ostvarimo.
Vraćam te na početak da bi shvatio suštinu-Šta je organizovanje?
U različitim knjigama javljaju se različite definicije. Poruka je u svima ista: Organizovanje je način na koji povezujemo delove u celinu, kako bi određeni sistem bolje i kvalitetnije funkcionisao. Znam da sada ispred tebe stoji dosadna definicija i da se pitaš ,,Zašto mi sa ovim dosađuješ i kakve ovo sve veze ima sa marketingom’’, ali čim sebi postaviš to pitanje pročitaj još jednom naslov ovog ,,poglavlja’’ i mislim da će ti biti jasnije. Svakodnevno koristimo i frljamo se sa pojmovima koji naizgled deluju jednostavno i jasno, ali da li su?
Kao ekspert za društvene mreže želim ti reći da puštanje kampanja iz Ads Manager- a, pa čak copy i content writing, zahtevaju da im pristupiš sistemski. Moraš biti kreativan DA, moraš imati inspiraciju DA, ali postoje određena pravila i ,,sveti zakonik’’ koji se prilikom pisanja copy-ja mora poštovati. Zašto se ovo radi i na koji način ću pristupiti publici su dva osnovna pitanja koja sebi postavljam svaki put, bez obzira da li pišem blog, pravim vizual ili kreiram kampanju. Postoji uslov da bi uopšte mogao da pristupim na ovaj način svojim zadacima. Dobro upoznaj svog klijenta i njegovu publiku! Ništa se ne prepušta slučaju!
Saberi organizovanje vremena i zadataka, jednako je…dobro urađen posao. Shvatio si zašto kažem da je to jedno veliko putovanje koje nećeš preći preko noći, ali veruj mi na reč da će ti se sav uložen trud i vreme stostruko vratiti!
Kada sam već počeo da se ponašam kao medijum koji čita misli, verujem da ti neće smetati da nastavim u tom elementu i da još jednom pretpostavim šta ti se petlja po neuronima. ,,Zašto ovaj podnaslov?!’’. Eh, da je samo tako lako odgovoriti na ovo pitanje…
Šef je reč koja je već dug period usađena u naša razmišljanja i koristimo je kao kalup u koji stavljamo osobu koja je na višoj poziciji od nas. Ovaj pojam predstavlja siluetu osobe od koje možeš čuti samo ,,Idi!’’, ,,Uradi!’’, ,,Smisli!’’… Upravo ovde leži suština i ključ našeg razlikovanja od drugih. Mi nemamo šefa! Vrhunski tim treba da ima lidera, jednog predvodnika koji će reći ,,Idemo’’! Vođenje, kao 3. funkcija, se odnosi na pravac kretanja naše marketing organizacije do čak dve godine unapred. Formiraju se strateški planovi koji će predvideti prosperitet naše organizacije za naredni period. Takođe, odnosi se na taktičko pozicioniranje u odnosu na konkurenciju i tržište u budućnosti, što predstavlja jedan od najvažnijih segmenata u funkciji vođenja. Otišli smo i korak dalje! Naš ,,kvazi šef’’ nam je ostavio prostora i otvoren je za sve predloge i ideje koje bi mogle da nam obezbede doprinos. Na ovaj način raste posvećenost svih članova tima, jer možemo videti rezultat našeg rada na delu.
Vidiš li sada razliku između šefa i ,,kvazi šefa’’, između ,,idi’’ i ,,idemo’’?!
Interesantno je kako su velike mudrosti sakrivene u prostim rečenicama. Slažeš li se sa mnom? Verujem da sam ovim blogom to uspeo i da dokažem. Žao mi je što ne mogu da sedim sa tobom dok čitaš ovaj podnaslov i da čujem na šta misliš da se odnosi poslednja funckija. Ne želim da te držim u neizvesnosti, kontrola je 4.
Čudan odabir citata za ovu funkciju, moram priznati. Ako bi išli zdravom logikom, zar ne bi trebalo da kontrola spreči greške…da, tačno je. Međutim, kako da vidimo potrebu za osnaživanjem kontrole u našoj agenciji, ako se greške ne javljaju. Kako možemo napredovati i pružati još veću vrednost za naše klijente bez njih?! Morao sam da ti pomenem važnost greški, jer su one veliki razlog zbog kojeg smo nesigurni i sumnjamo u svoje sposobnosti. Ja imam potpuno drugu perspektivu, jer mislim da su one značajne ili preciznije, neophodne za napredovanje. Strogi smo prema sebi, postavljamo sami visoke kriterijume. Zato bih preformulisao: ,, Ne smemo da dozvolimo da se ponavljaju iste greške!’’
Elem, kontrola je kriva što mi nikad ne ponavljamo iste i zahvalan sam joj na tome. Problem je na koji način implementirati i sprovesti kontrolu unutar firme. Kroz čitanje si razumeo da smo jedan formiran tim koji sve radi zajedno, ništa nije različito ni kad je u pitanju poslednja funkcija. Mi predstavljamo ,,lanac vrednosti’’ kroz koji prolazi sav izlazni materijal od prvog do poslednjeg člana. Ovaj način sprovođenja smanjuje broj grešaka i prosto ne dozvoljava da se iste ponove, što sam naglasio i da je najvažnije.
Kroz istoriju su se teorije i definicije konstantno menjale i dopunjavale. U menadžmentu je ranije postojalo pet, a ne četiri funkcije menadžmenta.
Izvini što sam te obmanuo i naterao te da misliš da postoje četiri, ali bio si na redu da ja tebe procenim i vidim koliko obraćaš pažnju na detalje, jer sve je u njima. Možda si primetio da je u celom tekstu samo jedna reč boldovana. Ona je poslednji deo slagalice koji će ti pružiti kompletnu sliku.
Ako se sećaš definicije organizovanja, znaš da kvalitet sistema zavisi od načina povezivanja njegovih delova. Tako i naše funkcije predstavljaju jedan veliki sistem i važan je način na koji ćemo ih povezati. Tu nastupa koordinacija kao poslednja funkcija koja predstavlja interfejs prethodnih.
Nadam se da si uvideo kako naizgled proste komponente predstavljaju čvrst oslonac i pružaju pravac poslovanja i delovanja jedne marketing agencije. Sa ovako formiranom organizacionom strukturom, ništa nas ne sprečava da našim klijentima obezbedimo brzu, merljivu i kvalitetnu uslugu.
Vreme je za tvoje mišljenje! Piši nam u komentaru kako ti se svideo blog i ako već nisi, zaprati nas na društvenim mrežama.
Pozdrav do sledećeg čitanja!
MarkLab d.o.o. / Srbija
Copyright © 2024 – All rights reserved.