Kako smo uveliko u 2019. godinu, nije zgoreg sumirati predviđanja o ključnim trendovima u oblasti digitalnog marketinga za tekuću godinu. Mi smo izdvojili 5 za koje smatramo da su najrelevantniji, ali i aktuelni za domaće tržište:
SEO
Optimizacija za pretraživače je oduvek bio višestepeni proces, a kompanije danas koriste mnoštvo strategija koje im pomažu u boljem rangiranju sajta. Međutim neretko taj proces izgleda kao borba sa vetrenjačama, Google stalno povećava broj faktora koji utiču na rangiranje, te SEO stručnjacima ne preostaje ništa drugo do da povećavaju broj alata koje koriste kako bi postigli zadovoljavajuće rezultate. Sa povećanjem broja parametara koji Google ocenjuje prilikom rangiranja, smanjuje se njihova težina te je potrebno zadovoljiti sve više kriterijuma koji zapravo u manjim procentima utiču na rezultat.
Kompanije danas moraju proširiti svoje veštine i menjati ih s vremenom, posebno kada se govori o lokalnom rangiranju. Očekivanje je da će Google u 2019. postati kohezivniji a jasnija je i direktna veza između Google My Business i SEO. Ranije je GMB mogao da se rangira na lokalnom nivou čak i bez postojanja sajta; takođe sajt je mogao biti organski rangiran i bez unosa GMB. Sad se čini da su ti dani odbrojani te je potrebno maksimizovanje oba parametra.
Korisničko iskustvo
Korišćenje starih ili novih SEO alata više nije dovoljno. Zahteva se holistički pristup koji uključuje personalizaciju i korisničko iskustvo i postavlja korisnika na prvo mesto.
Sa pojavom novog Google-ovog algoritma došlo je do promene fokusa i sada se favorizuju sajtovi koji pružaju vrednost za posetioce, a ne samo sadržaj optimizovan za rangiranje na pretraživačima. Ovo je osnova koja će imati snažan uticaj u narednim godinama te brendovi moraju biti fokusirani na kreiranje sajtova koji nisu samo estetski privlačni već da poseduju sadržaj koji Google može smatrati korisnim.
Native oglašavanje
Ukoliko žele da dođu do novih i zadrže stare klijente i kupce kompanije će u 2019. godini morati ozbiljnije da se pozabave native oglašavanjem.
Uprkos tome (ili baš zato) što korisnici postaju sve pametniji, native oglasi postaju esencijalni deo marketing mixa. Tokom narednih godina brendovi će više koristiti moć native oglašavanja putem društvenih mreža (Instagram story) kreirajući sadržaje koje korisnici neće prepoznavati kao plaćenu reklamu.
Video sadržaji
Video dominira vebom i to je sada već svima jasno. Fenomen koji je prepoznao Washington post još 2015. godine i predvideo da će do 2019. godine 80% internet saobraćaja činiti video sadržaji. I to zaista ima smisla kada se ima u vidu da je čovekova pažnja sve kraća i da će korisnici radije pogledati video nego pročitati tekst.
Dodavanje video sadržaja u mejl prema HubSpot-u povećava click-through rate za čitavih 200-300 procenata, dok postavka istog na landing stranicu conversion rate za čak 80 procenata.
Tokom godine povećanje količine video sadržaja će nastaviti da eksplodira, ali ono što će praviti razliku biće njihova originalnost. Interaktivni i maštoviti sadržaju koji podstiču angažovanje korisnika će brzo nadmašiti sadržaje koji predstavljaju samo skup slika koje se pomeraju.
Glasovna pretraga
Dve reči: Glasovna pretraga. Popularnost glasovne pretrage raste iz godine u godinu, ljudi sve više koriste svoje mobilne telefone i lične asistente kao što su Google Home i Alexa kako bi dobili brze odgovore. Prema nekim izvorima do 2020. godine čak 50% pretraga biće glasovne što postavlja nove izazove za SEO stručnjake.