Blog

S(a)veti instagram:

KAKO DO VIŠE INTERAKCIJA?

Znate onu čuvenu „Ko nema u vuglu, ima u Google-u“? Odlično, po istom principu skrojili smo novu krilaticu „Koga nema na Instagramu, bez njega se može!“
U skladu sa tim, naslov je potpuno opravdan! Instagram je postao „svetinja“ za sve koji se bave prodajom proizvoda/usluga, a mi smo tu da ti damo kvalitetne i proverene savete kako da postaneš mag na ovoj mreži. Sve što treba da radiš je da nas pratiš i slušaš. Samo toliko. A uvek možeš i da nas unajmiš da odradimo „magiju i rituale“, a ti samo da ubiraš rezultate! Izbor je na tebi.

 

 

PREĐIMO NA INSTA...

2020. godina pokazala je da je digitalizacija i online prisustvo nužno, a sada već i presudno za optimalno funkcionisanje poslovanja, ako ne i društva u celini.
Seti se samo prvog kvartala ove godine i vremena koje smo proveli ispred računara i telefona u nadi da ćemo se zabaviti i da ćemo zadovoljiti svoje potrebe za određenim proizvodima/uslugama jer nam je izlazak u „realni svet“ bio zabranjen.
A onda se priseti svih kreativnih načina koje smo pronalazili, i koje su razni brendovi pronalazili, kako bi nam omogućili da u karantinu ostanemo „zdravi u glavi“ i zadovoljni bez obzira na okolnosti.
Otvorili su se novi horizonti, postali smo svesniji snage i značaja interneta, kao i svih pozitivnih načina na koje možemo upotrebiti društvene mreže da promovišemo vrednosti/ideje iza kojih stojimo i da sa svetom podelimo sve ono što smatramo relevantnim. Na kraju krajeva, definitivno smo utvrdili da se preko interneta zarađuje.
Instagram igra veliku ulogu u pozicioniranju brenda na internetu samim tim i na prodaju koju ćemo ostvariti. Tehnički gledano, Instagram je „duša“ tvog poslovanja jer ti omogućuje da, pored proizvod, predstaviš i ideju, vrednosti, rezultate, procese nastanka kao i sve učesnike u procesu nastajanja proizvoda/usluga. Zapravo ti daje mogućnost da „oživiš“ sve što radiš i svedeš ga na nivo dnevnih aktivnosti.
Personalizuješ proces, demisitifikuješ ideju da si „samo još jedan niz 0 i 1“ i povežeš se sa ljudima kojima tvoj rad donosi benefit. Toliko je jednostavno.
Ili ipak nije...

 


ŠTA SU TO INTERAKCIJE I ZAŠTO IH „JURIMO“?

Interakcije (originalno: engagement) predstavljaju svaku aktivnost koju preuzmeš na Instagramu, bilo da „skroluješ“, zapratiš profil, lajkuješ, komentarišeš, odeš na nečiji profil, gledaš sliku, pogledaš sve slike, sačuvaš objavu, proslediš objavu nekome, objaviš tu objavu na tvom Story-ju, gledaš video, odeš na sajt iz opisa profila, pogledaš Story i/ili pošalješ poruku (DM-uješ, kako se to popularno kaže). Dakle, šta god radio na Instagramu, a da uključuje tuđe objave, računa se kao interakcija.
Zašto su sve te (inter)akcije bitne?
Zato što su one sastavni deo funkcionisanja algoritma. Algoritam je „mehanizam“ koji omogućuje da ceo sistem društvenih mreža funkcioniše. On definiše kako će se neke stvari odvijati na mreži, zašto, šta može, šta ne može i slično, a sve u cilju toga da što duže ostanemo na mreži i što češće je koristimo. U prevodu, on je zakonodavna i izvršna vlast. Baš taj algoritam kaže sledeće: „Član 1. zakona o upešnosti poslovanja na Instagramu – ŠTO TE VIŠE LAJKUJU, PRATE, KOMENTARIŠU I CIMAJU U INBOX, TO ĆU JA VIŠE DA TE STAVLJAM U PRVI PLAN.“
U prevodu, tvoje objave i profil će biti dostupniji, lakše će ih pronalaziti, češće će se pojavljivati na Feed-u, bićeš na vrhu prikaza prilikom pretrage i obezbedićeš svoje mesto na Explore Feed-u. To ti je isto kao da si „izaš’o na televizor“.
Sve ovo dovodi do toga da te više koriniska Instagrama vidi, pronađe, zaprati, a samim tim se povećava verovatnoća za prodaju.

KAKO DO TUĐE (inter)AKCIJE KA TEBI?

Postoji niz načina na koje možeš da privučeš pažnju, a da to nije sadržaj za 18+, i osvojiš srca hladnokrvnih korisnika, , teških na lajku još težih na komentaru.
Šta ćeš objavljivati (planetarno poznato kao content ili ti sadržaj) je svakako jedan od ključnih segmenata za povećanje broja interakcija, međutim o tome nekom drugom prilikom.
Strateški gledano, postoje aktivnosti koje će ti omogućiti da skreneš pažnju na sebe/brend i ono što radiš. Čitaj pažljivo, više puta ako treba!

  • 1. Optimizacija Instagram profila

Ako ti je profil podešen na „privatan“ (originalno: private) šansa da će neko te nađe, bez da zna šta traži, je skoro pa nikakva. Otvoreni profili su lakši jer korisnici mogu odmah da pristupe objavljenom sadržaju (ne čeka se tvoje odobrenje) i da vide da li ih to zanima ili ne, samim tim odluče da li će da te prate dalje ili neće. Međutim, da bi zapravo ušao u „igru“ neophodno je da postaviš profil na „business account“. Osim što to algoritmu daje znak da si ti tu sa ciljem da zaradiš neke pare i da ti treba njegova podrška u tom procesu, otvaraš nove mogućnosti. Biznis profil ti omogućuje da imaš uvid u analitike (ko ti gleda profil, ne bukvalno „ko“ nego koji je to profil osobe, i kada), da možeš da platiš oglas (reklamu - onaj marketing što košta), da uđeš u beta testiranje različitih novina koje Instagram uvodi (prvi ćeš da znaš šta ima novo u „selu“) i da se povezuješ sa drugim brendovima tako što će oni tebi plaćati da se oglašavaju preko tvog profila ili obrnuto. Sve ovo je sastavni deo interakcija. „Ko ti prati profil“ opcija, (ne)popularno analitike, otvara mogućnost da znaš kome se obraćaš, kako to da uradiš i naravno u koje vreme tokom dana su tvoji pratioci najaktivniji. Onda sve to spakuješ zajedno, poslužiš ono što vole u vreme kada su tu i tvoja prilika za LIKE, COMMENT, SHARE, FOLLOW je otovorena.

  • 2. Heštegovi (Hashtag, #)

U narodu još poznati i kao „tarabice“. Staviš mnogo tarabica ispod svake objave i Bog da te vidi. Šalu na stranu, heštegovi su tu da bi algoritam razumeo šta ti to radiš, zašto i kome treba da prosledi/pokaže tvoj sadržaj. Takođe, kada se upustiš u istraživanje heštegova i objava u kojima su korišćeni, biće ti jednostavnije da razumeš šta ti treba da radiš jer ćeš videti šta to drugi rade, kako i šta publika voli. Pored toga to je sjajan potencijal da vidiš šta nedostaje i šta ti možeš da ponudiš.
Heštegovi olakšavaju i potencijalnim pratiocima da te nađu. Dozvoljeno ti je da koristiš do 30 tarabica u objavi, inače će policijac (algoritam) da bude u fazonu „Prekoračili ste dozvoljen broj tarabica, dakle džaba trud, krv, suze i znoj - ova objava ide u ambis Instagrama“. Heštegove možeš da staviš u tekst ispod slike ili u komentar, stručnjaci sa neta kažu da je bolje da ide direktno u propratni tekst, a da je vizuelno lepše da ide u komentar. Bilo kako bilo, tarabice su ti „must do“ ako hoćeš da neko stupi u kontakt sa tobom (da interaktujete, he he).

 

 

 

  • 3. Geotagging (lokacija)

Objavi gde si, uključi lokaciju. Ozbiljno – obajvi odakle ti to posluješ. Ovo je posebno bitno ako tvoje poslovanje ima fizičku lokaciju. Na ovaj način olakšavaš ljudima da te nađu, tvoji postovi (objave) prikazaće se na posebnim stranicama koje formira Instagram kada označi određenu lokaciju i prilikom pretrage možeš da pogodiš tačno publiku koja ti je u blizini ili se često tuda kreće.
Takođe, omogućiće drugima da se „taguju“ da su posetili tvoj prostor, a to se onda prirodnim putem širi i drugi to vide. Faktički radi kao stara, dobra marketinška fora „od usta do usta“. Samo je ovo „od profila do profila“.

  • 4. Špijuniraj konkurenciju

Da komšiji crkne internet pa da se veselimo. Ozbiljno sada, ti zapravo želiš da tvoja konkurencija radi dobro i uspešno. Em što učiš od njih, em što to znači da je to što ti nudiš traženo. Batali bivšu ljubav, poznate ličnosti i zaprati profile koji nude ono što ti nudiš ili barem približno tome. Vidi kako oni, upijaj znanje i primeni kod sebe. NE KOPIRAJ!!! NE KRADI SADRŽAJ!!! To nije lepo, a nije ni produktivno. Sve što treba je da skapiraš šta ljude interesuje, koje tehnike i strategije se koriste i to onda prilagodiš sebi i svojoj ponudi. A kad si već kod njih na profilu, zaprati profile koji oni prate (da bi razumeo koga oni špijuniraju i zašto) i ostavi koji komentar, lajkuj im nešto i pozovi njihove pratioce da zaprate tebe. Pokaži da si kul i da si tu.

 

  • 5. Budi odgovoran – odgovaraj na komentare i poruke

Vrlo prost princip – „ja tebi, ti meni, ti meni, ja tebi“. Ako želiš da te prate, da ti komentarišu i lajkuju objave treba da budeš spreman da radiš to isto. I to ne samo sa konkurencijom, „bratskim“ profilima već i sa pratiocima. Zapravo, najbitnije je da radiš to sa svojim pratiocima jer oni su ti koji će da ti donesu profit, oni te čine uspešnim i od njih zavisi oćeš li se upisati „u knjigu slavih“ ili jok.
Zaprati ljude koji te prate, ostavljaj komentare, lajkuj stalno. Molim te, obrati pažnju da to što pišeš ima smisla, u suprotnom ideš u pravcu postajanja spam-era, a veruj mi to ne želiš. To donosi fijasko pre nego povećanje interakcija.
Još bitnije: odgovaraj na komentare koje ti ostavljaju na postovima. Pospešuj komunikaciju, daj sve od sebe da im bude ugodno, interesantno i opušteno. Daj sve od sebe da se vrate i komentarišu ponovo, da budeš onaj profil na koji odu kada imaju pitanje o temi koju tvoje poslovanje pokriva. Budi relevantan.

 

Pošto sam vrlo saosećajna i razumem da je neophodno vreme da se lekcije savladaju, a novostečeno znanje slegne – ovde stajem. Ostavljam ti prostora da prvo ovo primeniš, probaš i vidiš prve rezultate. Takođe, u skladu sa činjenicom da sam marketinški stručnjak i da mi je posao da te navučem da me pratiš, rećiču ti da je ovo samo prvi deo teksta i da te ostavjam u išćekivanju drugog dela. A pazi sad: ZAPRATI MARKLAB INSTAGRAM PROFIL jer tamo ću da ti javim kada će biti drugi deo. Vidiš, vrlo jednostavno.
Do sledećeg čitanja, vidimo se na MarkLab Insta profilu.

Link ka MarkLab IG profilu: https://www.instagram.com/marklabagency/

Autor:
Marijana Brščić
Digital Marketing Manager

Comments powered by CComment