Blog

Prednosti dobro dizajniranog sajta

Živimo u doba digitalne revolucije. 3.5 milijarde ljudi imaju pristup internetu. Prema najnovijim podacima, trenutno postoji 2 milijarde sajtova. Da stavimo ovaj broj u perspektivu, kada biste proveli 5 sekundi na svakom sajtu, trebalo bi vam 13 godina da pogledate svaki sajt. Ovo bi bilo pod pretpostavkom da se novi sajtovi neće praviti, što naravno, nije slučaj. Po nezvaničnim istraživanjima, svaki dan nikne novih 547200 sajtova.

 

 

Vaš sajt je ogledalo vašeg brenda, poslovanja, identiteta, svega. Samim tim, imati “loš sajt” može da bude gore za vaše poslovanje nego nemati sajt uopšte.

 

Ovo je dovelo do jedinstvenog fenomena u sferi internet poslovanja. Naime, potencijalni klijenti mogu doći do identičnih informacija i ponuda kao što je vaša, u rasponu od par sekundi. Ako potencijalni klijent na vašem sajtu ne može odmah da nađe ono što mu treba, šta mislite da će da uradi? Otićiće na drugi sajt, gde su mi informacije pregledne, jasni i brzo dostupne bez da treba da ulaže dodatni napor da pronađe šta želi. Samim tim, učinili ste konkurenciji uslugu i doveli joj novog klijenta!

 

Isto važi i za brzinu učitavanja sajta. Ako se vaš sajt dugo učitava, probudiće potrošaču iste emocije kao kada telefon dugo zvoni a niko se ne javlja.

 

A u vreme kada je sve na par klikova, jedna sekunda znači sve.

 

  • 1 sekunda kašnjenja smanjuje posete stranici 11%
  • 1 sekunda kašnjenja smanjuje zadovoljstvo klijenta 16%
  • 1 sekunda kašnjenja smanjuje konverzije 7%
  • 1-3 sekunde učitavanja sajta imaju bounce rate 32%
  • 1 dodatna sekunda i ta statistika skače na 92%
  • 47% potrošača očekuju da se stranica učita za manje od 2 sekunde.
  • 40% napuste sajt kome treba više od 3 sekunde da se učita.



Jasno je da 1 sekunda menja sve, pa i to koliko ćete uspešno voditi poslovanje i zarađivati od online oglašavanja. Još je jasnije da dobro dizajniran i optimizovan sajt može da dovede da unapređenja celokupne uspešnosti vaše prodaje.

 

Pored dostupnosti informacija, tačnije organizacije sajta, brzine veliku ulogu igra i sadržaj, dizajn kao i struktura samog sajta.

 

 

Recimo da Vi naiđete na ova dva sajta. Sa kojom firmom biste se pre uputili u poslovanje?

 

Ako kao firma investirate u dizajn kancelarija, poslovnog prostora, reklama, trebalo bi investirati i u web sajt. Pogotovo zbog činjenice da digitalno poslovanje postaje neophodno ako želite da napredujete i razvijate se. Znate kako kažu “Ako ne mogu da nađem na internetu, faktički i ne postoji”.

 

Po zvaničnim istraživanjima i rezultatima:

 

  • Svaki evro investiran u izgled sajta u proseku donosi 100 eura. Zarada od investicije od čak 9900% ;
  • 39% posetilaca sajta će izaći sa sajta ukoliko se slike ne učitavaju dovoljno brzo;
  • 85% ljudi misli da mobilni sajt firme treba da bude istog kvaliteta kao i desktop verzija;
  • 88% potrošača tvrdi da neće opet posetiti sajt ako su prilikom prve posete imali loše iskustvo;
  • Mobilni korisnici su 5 puta skloniji napuštanju sajta ako nije optimizovan;
  • 70% ljudi će pročitati liste koje imaju tačkice, dok će samo 55% pročitati liste koje nemaju tačkice.

 

Kao što vidite, sajt koji je neadekvatno optimizovan često može da donese više štete od toga da nemate sajt uopšte. U neku ruku, to i ima smisla. Bez sajta će ljudi imati problem da čuju za vas, ali kada čuju i pokažete se kao pouzdan biznis partner, ta prepreka je prevaziđena. Međutim, ako imate neoptimizovan sajt, više ljudi će čuti za vas, ali će im mišljenje o vašem poslovanju opasti.

 

 

MarkLab je tu da vam pomogne da izrade dobro optimizovan sajt koji će vaš biznis pozicionirati kao autentičan, pouzdan i primamljiv klijentima i poslovnim partnerima. Našim klijentima nudimo celokupnu uslugu od izrade sajta, dizajna, SEO, optimizacije, re-branding kampanje, optimizovanje postojećih sadržaja, kao i pozicioniranje na tržištu.

Comments powered by CComment