Blog

5 najčešćih marketinških grešaka i kako ih izbeći

Kako ćete negde stići, ako ne znate gde zapravo idete? Nedostatak adekvatne marketinške strategije može da bude veoma skupa greška.

Dobro osmišljena marketinška strategija povezaće vas sa pravim korisnicima, navesti ljude da pričaju o Vašem biznisu, upoznati medije sa Vama i osigurati finansijski uspeh.

 

Nedvoljno istraživanja, ispitivanja i testiranja

Preskakanje ispitivanja i testiranja jedna je od najčešćih marketinških grešaka koja preduzeća prave. Marketinška ispitivanja nisu samo ispitivanja javnog mišljenja koja se sprovode putem anketa ili ispitivanja potrošača u formi fokus grupa. To su i makroekonomske studije, socio-kulturne studije, regulatorne studije, istraživanje potražnje, istraživanje konkurencije, ispitivanja veličine, strukture i stope rasta tržišta… Istraživanje i testiranje štede i vreme i novac, iz razloga što mogu da predvide kako će se Vaši proizvodi i promocije kotirati pre nego što kampanja započne. Takođe, mogu Vam pružiti sliku o tome kako će javnost reagovati na Vaše marketinške kampanje.

 

 

Ignorisanje postojećih korisnika

Budimo realni, nisu svi ljudi Vaši idelani kupci, pa tako nije ni potrebno da se svima svidite. Vrlo često se dešava da preduzeća smatraju da je cilj marketinških kampanja isključivo povećavanje postojećeg broja kupaca i izazivanje znatiželje kod što većeg broja novih ljudi. Međutim, praksa je drugačija. Marketinške aktivnosti i strategije bi podjednako trebalo da budu usmerene i ka postojećim kupcima.

 

Neadekvatno pozicioniranje

U cilju cementiranja položaja proizvoda na ciljnom tržištu, kompanije marketinškim strategijama pokušavaju na doživljaj potrošača, kako bi se stvorila lojalnost prema proizvodu i motivisala kupovina tog proizvoda ili usluge. Da bi se firma razlikovala od konkurencije, mora stvoriti proizvod koji će zadovoljiti sledeće kriterijume: Da li je proizvod zapravo koristan, isticanje (nudi proizvod na bolji ili drugačiji način), superiornost, komunikativnost, nemogućnost jednostavnog kopiranja, moguća priuštivost i profitabilnost.

 

Nedostatak USP-a

Unique selling propostiton se odnosi na faktore koji razlikuju Vaš proizvod od proizvoda konkurencije, To mogu biti niža cena, veći kvalitet, ekološki aspekt, zavidni dizajn, itd. USP daje jednostavan odgovor na pitanje ’Šta je to što vi imate a konkurencija nema?’ Da bi USP bio adekvatno iskorišćen, moraju se nedvosmisleno predstaviti prednosti za korisnika, ponuditi nešto što konkurencija nema, i da te inovacije budu dovoljno dobre da privuku nove kupce kod Vas.

 

 

Ne fokusiranje na potrebe potencijalnih korisnika

Koliko dobro poznajete svoje korisnike, njihove potrebe i probleme? Neiznenađujuće, svega mali broj preduzeća odvaja potrebno vreme za istraživanje potencijalnih kupaca. Čak i uz najbolje planiranje, marketinške greške se i dalje dešavaju. Ako marketinški plan ne dovede do željenih rezultata, uzmite vremena da razmislite šta je konkretno pošlo po zlu i koje korektivne mere morate preduzeti kako bi se bolje pozicionirali u budućnosti.

Comments powered by CComment