Blog

Dizajn u biznis strategiji

Većina preduzetnika usmerava svoju pažnju samo na proizvode i usluge, zaboravljajući koliko je važan način njihove promocije kao i to kako predstavljaju svoju firmu i svoj brend. Kako bismo razumeli važnost brendiranja, bitno je da prvo definišemo sam pojam ’brend’ (engl. brand, marka) .

Brend je ideja ili slika koju potrošači i kupci vezuju za određeni proizvod ili uslugu, identifikacijom imena, logotipa, slogana ili specifičnog dizajna kompanije.

 

Zašto je razvoj brenda važan?

  • Dobar brending pomaže mogućim kupcima da prepoznaju Vašu firmu, proizvode ili usluge. Unikatan logotip tek je početak – pored toga potrebna Vam je i dobro osmišljena strategija za pametno korišćenje različitih kanala za oglašavanje.

 

  • Brendiranje će Vam pomoći da ostvarite dva glavna cilja - da povećate vrednost svog biznisa i da povećate broj kupaca.

 

  • Brending pomaže u oglašavanju. Potencijalni klijenti žele da saradjuju sa nekim ko ima pouzdan i prepoznatljiv biznis. Žele da kupuju proizvode i koriste usluge firme sa snažnim prisustvom na tržištu, koja ima brend ambasadore i koja ume da ispriča priču.

 

DesignAmbasador

 

Dizajn elementi koji su Vam potrebni za brendiranje Vašeg biznisa su: logotip, tipografija, boje, slogan, korporativni brending materijal… Sve to birate u skladu sa idejom i emocijom koju želite da pošaljete svojim klijentima, a naravno u skladu sa Vašom ciljnom grupom.

Pitanje je kako se odlučiti u kom smeru ćete se kretati kada je vizuelni dizajn u pitanju? Mi Vam preporučujemo da taj deo razradite sa iskusnim grafičkim dizajnerom, sa nekim ko će uspeti da predstavi srž Vaše kompanije u jednoj ikonici ili ispisu.

Logo i odgovarajuća paleta boja postavljaju odličan temelj za dalje razvijanje vizualnog identiteta brenda. Dobar logo dizajn treba da bude jednostavan vanvremenski simbol koji će jasno predstavljati ono čime se Vaša firma bavi.

Kod odabira palete boja za Vaš brending pored estetike treba se voditi i psihološkim aspektima svake boje, u zavisnosti od toga koju poruku želite da pošaljete.

 

PSIHOLOGIJA BOJA

Crvena – snaga, strast, ljubav, energija

Žuta – pozitivnost, radost, toplota

Bela – čistota, minimalizam, dobrota, gracioznost

Crna – elegancija, formalnost, autoritet

Plava – mašta, produktivnost, zdravlje, smirenost

Zelena – zdravlje, priroda, svežina, balans

Roze  - ženstvenost, prijateljstvo, saosećanje

Narandžasta – kreativnost, samopouzdanje, uzbuđenje

Ljubičasta – sofisticiranost, ambicija, uspeh, intuicija

Siva – pouzdanost, stabilnost, profesionalnost,

 

Odabir dobrog dizajnera veoma je bitno za stratšku postavku a kasnije predstavljanje Vašeg brenda na off-u ili online-u . Kvalitetna print priprema i kvalitetan korporativni brending materijal predstaviće Vašu firmu kao ozbiljnu i pomoćiće da Vaš brend bude još prepoznatljiviji.

Kvalitetan brending zavisi ne samo od estetski primamljivih brend elemenata, već od detalja kao što su poruka i emocionalna privlačnost koji stoje iza brenda i formiraju stvarne konekcije sa ljudima.

Jasan i dobar dizajn brending je ono što Vas izdvaja i stavlja ispred Vaše konkurencije na tržištu.

Comments powered by CComment

MarkLab d.o.o. / Beograd
Birčaninova 2

MarkLab d.o.o. / Podgorica
Filipa Bajkovića 13, City Kvart