Blog

Šta je SEO optimizacija i kako vašem biznisu može pomoći

Ovu temu smo izabrali pošto se, po iskustvu u saradanji sa našim klijentima, pojavila kao No1 tema za koju još uvek kod većine poslovnih ljudi postoje nepoznanice.

Na samo spominjanje pojma SEO, većina ljudi još uvek sleže ramenima i nije sigurna na šta se konkretno pod tim pojmom misli. Pa da krenemo redom, od samog naziva.

whatisseo

SEO je skraćenica na engleskom jeziku za search engine optimization. Na srpskom nejčešće će te se sresti sa prevodom optimizacija pretraživača...kao što su Google, Yandex i dr. Kada bismo hteli ovaj pojam „sklopiti“ u neku definiciju, rekli bi da označava prilagođavanje vaše web stranice kako bi je pretraživači lakše pronalazili i sa ciljem da se vaša stranica što bolje pozicionira na popisu rezultata pretrage.

SEO optimizacije je blisko povezana sa Google AdWords uslugama odnosno pozicioniranje koju zauzimate među rezultatima pretrage po ključnim rečima. Često korisnik koji relevantnu informaciju pronađe među prvim rezultatima pretrage neće ni gledati dalje od te prve strane. Dok Google AdWords pruža mogućnost da jednostavno platite tu dobru poziciju, SEO optimizacija vam pomaže da prirodnim putem-organski dođete do nje. U tom smislu, SEO optimizacija se može reći da je besplatna. Međutim, uspeh do koji se postiže ovim organskim putem ne dolazi preko noći, već zahteva znanje, iskustvo, vreme i trud.

Jasno je da nema svako iskustva sa SEO optimizacijom, zato je najbolje da razmislite o tome i taj deo posla prepustite SEO profesionalcima odnosno digital marketing agenciji. Iako sam postupak, jednom kada se objasni, ne deluje suviše komplikovano, ipak je reč o poslu koji zahteva određena znanja, veštine i iskustva. Ukoliko se ipak opredelite da se sami pozabavite ovim zadatkom, u nastavku vam predstavljamo kratko uputstvo.

Ključne reči

 

Prva stvar koju treba da imate na umu je da uspešna SEO optimizacija ne znači da se ključne reči nabacaju na web stranicu kao bagerom, u maniru što više to bolje. Uvek je bolje voditi se logikom manje je više i birajte manji broj jasno isplaniranih ključnih reči koje imaju veze sa vašom uslugom ili proizvodom. Što se tiče planiranja ključnih reči, alat koji vam u tome može pomoći je Google Keyword tool. Ovaj alat vam pruža uvid u popularnost pojedine ključne reči i tako pomaže da složite najbolju kombinaciju za vašu web stranicu.

 

googleadwordsalt

URL adresa

Još jedna veoma bitna stvar je izgled, odnosno sadržaj URL adrese vaše web stranice. Definišite URL adresu tako da u sebi obavezno sadrži izabranu glavnu ključnu reč. To će znatno povećati šanse da je pretraživač pronađe i visoko rangira.

Naslov i opis

Takođe bitan deo, kod definicije naslova i opisa stranice koji će se pojaviti na popisu rezultata pretraživanja, uključite obavezno onu istu glavnu ključnu reč iz URL adrese i u naslov i opis stranice. Ako je moguće, neka ta ključna reč bude prva reč u naslovu i opisu ili bar među prvim. Sve su to parametri koje pretraživači prate. To dokazuje činjenica da kod prikaza rezultata pretrage za neku ključnu reč, pretraživač tu reč podeblja u adresama, naslovima i opisima prikazanih rezultata. Naravno, sve zavisi i od vaše konkurencije i koliko se ona bavi SEO optimizacijom, odnosno koliko su vaše ključne reči iste ili bliske sa konkurencijom.

Dodavanje linkova

Sledeći bitan deo koji će vam pomoći u izgradnji dobre organske pozicije među rezultatima pretrage su linkovi. U ovom slučaju krenite od početka i vaše web stranice, odnosno linkova koji se na njoj nalaze. Interni linkovi, dakle međusobno povezivanje različitih sadržaja na vašoj stranici, pomažu u stvaranju celine. Kada postavljate interne linkove, vodite računa o tome da budu smisleni i da su sadržaji međusobno logički povezani. Što se tiče postavljanja eksternih linkova, možete uputiti korisnike na važne izvore nekih informacija koje imaju veze sa vašim poslom, industrijom, institucije i sl.

Ono čemu najviše težimo u ovom slučaju je da mi postanemo nečiji eksterni link, naročito ako će nas u tom smislu u svoj sadržaj uključiti neka renomirana i dobro rangirana web stranica. Ukoliko ste skloni pisanju, talantovani ili već iskusni u tom polju, pokušajte da napišete neki guest tekst za neku stranicu ili portal. Po pravilu, zauzvrat ćete dobiti link na vaš sadržaj pa makar i samo na vaš autorski deo, potpis.

U praksi postoji i razmena linkova sa stranicama koje se bave sličnim ali opet ne potpuno istim temama ili poslom, time se može izbeći kontraefekt. Takve „promocije“ mogu da se objavljuju i na društvenih mrežama, što opet na kraju dovodi do uvećanja poseta vašoj web stranici.

Kvalitetan sadržaj

Jeste da pišemo na kraju, ali baš iz razloga što je kvalitetan sadržaj na web stranici kruna kvaliteta i uspeha vaše optimizacije. Često se zbog brzine i odrđene očekivane količine, kvalitet sadržaja zanemaruje i pada u drugi plan. Podsećamo vas da vam sve posete stranici, bile one plaćeni ili rezultat SEO optimizacije, ne znače ništa ako se korisnik u par minuta razočara onim što čita, napusti vašu stranicu i više se nikada na nju ne vrati. Za dobar copy-sadržaj, potrebno je vremensko ulaganje i trud. Na kraju, kvalitet se uvek prepoznaje i ceni.

copywritningalt

Mi smo tu da vam pomognemo da izgradite koristan i kvalitetan sadržaj, upravljamo SEO optimizacijom na profesionalan način i dovdemo vas na prvu stranu pretrage. Mi smo tu da za Vas kreiramo uspeh!

MarkLab d.o.o. / Srbija

Društvene mreže

Image