Blog

Ko je sada bez web sajta, taj ne postoji

U vreme svetske pandemije, kada su na snazi vanredne mere, a ljudi najveći deo dana provode u svojim kućama ili stanovima vreme provedeno na internetu se znatno povećava.


Osim što su korisnici u potrazi za kreativnim i interesantnim sadržajima, kako bi ispunili svoje vreme, pretražuju se usluge i proizvodi koji nadomešćuju osećaj da je „sve normalno“ i zadovoljavaju potrebu da se osetimo kao da stvari, barem prividno, teku regularno.


Jasno je da je upravo internet mesto kome se okreću kada im je potreban online trener fitnesa, kurs koji su oduvek hteli da posete, omiljena hrana za koju nemaju sastojaka da pripreme, omiljeni proizvod za kosu koji žele da kupe a ne mogu jer su prodavnice fizički zatvorene. Ako mogu da nađu na intrenetu – mogu i da kupe – što je u ovim trenucima posebno bitno jer se ruši ideja o nedostupnosti i ograničenosti. Prisetimo se, internet ne poznaje granice niti prostorno i vremensko ograničenje. Šta više, postoje službe koje vrše kućnu dostavu!

 


Poslovanja koja su prepoznala potrebu dostupnosti i prisutnosti na internetu, pre novonastale situacije, i dalje su aktivna i imaju promet. Zašto? Zato što su sebi obezbedili prostor na mreži u vidu web site-a.
Web site predstavlja jedinstvenu, digitalnu prezentaciju vašeg poslovanja. To je vaš online izlog! Kada pokrećete ili unapređujete poslovanje, ulaganje u izradu kvalitetnog web site-a treba da vam bude visoko na listi prioriteta. U suprotnom, rizikujete da sebe lišite velike baze potencijalnih klijenata koji svakodnevno provode između 3 i 4 sata online.


ŠTA MI OMOGUĆUJE WEB SITE?


Danas, više nego ikada, postalo je evdentno da se sve premešta na digitalne platforme. Ako zamislite prisustvo poslovanja na internetu kao stambenu zgradu, web site predstavlja temelj. Dakle, bez čvrstog, kvalitetnog i stabilnog temelja nema ni zgrade.

 

Web site vam omogućuje da:


1. OBAVESTITE KLIJENTE DA POSTOJITE
Nezavisno od industrije u kojoj poslujete, ako se niste oglasili to na internetu za vaš proizvod ili uslugu znaće samo oni koji vas lično poznaju ili prođu pored vaše radnje/poslovnice. Sem njih, niko drugi ne zna za vas. Na ovaj način, smanjuje se mogućnost da ostvarite prodaju, a smim tim i da razvijate svoj biznis. Na internetu uvek ima nekoga ko želi i ima potrebu za baš vašim proizvodom ili uslugom, ma koliko god konkurencije bilo.
2. PREZENTUJETE KO STE I ŠTA NUDITE
Čime se bavi vaše poslovanje? Zašto? Kako? Šta je specifično, posebno, inovativno kod vašeg poslovanja? Na koji način vaš proizvod ili usluga zadovoljavaju potrebe klijenata? Sve ovo je moguće prezentovati na web stranici. Ona predstavlja prvi kontakt sa potrošačem, a način na koji ćete je organizovati, dizajnirati i urediti determinisaće kakav će prvi utisak o vama stvoriti potencijalni kupac. Sve što ste želeli da kažete o svom proizvodu ili usluzi – možete uraditi na web stranici.
3. IZGRADITE VIZUELNI IDENTITET
Web stranica je mnogo više od puko nabacanih informacija. Ona u sebe uključuje dizajn, boje, ideje, fotografije, tekst, proizvode, usluge... – sve ono što jedno poslovanje predstavlja i izdavaja od drugih. Način na koji ćete prezentovati sadržaj direktno će uticati na ukupan utisak potrošača o vašem poslovanju, proizvodu ili usluzi – a time i direktno na proces donošenja odluka. Što je vaš vizuelni identitet autentičniji i prepoznatljiviji, to je veća šansa da će se klijent odlučiti baš za vaš proizvod ili uslugu.
4. PROMOCIJA
Internet oglašavanje je postalo nezaobilazno u XXI veku. Digitalni marketing omogućuje da se za kratak vremenski rok i uz razumno ulaganje stigne do velikog broja korisnika, a time uveća šansa za prodaju. Internet stranica (web site) predstavlja početnu tačku tog procesa. Akcije, popusti, noviteti, bitne informacije – objavljuju se na vašem sajtu i dalje distribuiraju korisnicima. Sve je na jednom mestu i sve je dostupno na „klik“.


Sada kada znamo šta web stranica omogućuje, možemo preći na to ZAŠTO VAM JE BAŠ SADA BITAN WEB SITE?


1. DOSTUPNOST
Zamislite situaciju da se bavite proizvodnjom organskog voća i povrća. Pijace su zatvorene. Nemate pristupa velikim trgovinskim lancima kako biste plasirali svoj proizvod ili uslugu. Šta imate? Web site i društvene mreže. Imate svoj online shop na sajtu i razvijene kanale komunikacije sa postojećim i potencijalnim klijentima – dostupni ste im. Dostupne su im informacije o načinu rada, isporuci i ponudi. Dostupni ste na Google pretrazi. Dostupne su im porudžbine. Dostupni ste im za potencijalna pitanja i nedoumice. Tu ste im, bukvalno „na dohvat ruke“. U kriznim momentima, dostupnost je krucijalna jer, pored prodaje, stvara osećaj sigurnosti u poslovanje. Vaši klijenti znaju da ste tu za njih, vi znate da je vaše poslovanje osigurano – shema koja predstavlja osnov za uspeh!
2. POUZDANOST
Znati da na nekoga možeš da se osloniš u bilo kom trenutku, jedna je od osnovih potreba ljudi koja je posebno izražena u kriznim i vanrednim okolnostima. Ovo je jednako primenljivo na bilo koji segment života pa tako i na biznis. Ako vaši klijenti ne mogu da računaju na vas u trenucima kada im je to potrebno, vi možete da računate na to da će se okrenuti konkurenciji. Biti prisutan, biti dostupan i biti pouzdan znači dobro poslovati.
3. PROFESIONALNOST
Da li ste znali da druga poslovanja i klijenti nemanje web stranice doživljavaju kao neprofesionalan pristup poslovanju?
30% klijenata odbija da sarađuje ili kupuje od biznisa koji svoju ponudu nemaju online. Moderni tokovi i trendovi diktiraju način na koji pristupamo analizi jednog poslovanja, samim tim i na to šta smatramo bitnim faktorima prilikom odluke o kupovini ili saradnji. Ako niste online, vašim klijentima i saradnicima se smanjuje mogućnost informisanja o novitetima i relevantnim informacijama o vašem biznisu.
4. STAVARANJE POTREBE
Ovo je idealna prilika da kod potencijalnih potrošača stvorite potrebu za vašim proizvodom ili uslugom. U nedostatku dnevnih aktivnosti i rutine, ljudi se okreću istraživanju i otvoreniji su za novo. Kreativni pristup, dostupnost i autentičnost motivisaće potencijalne klijente da probaju vaš proizvod i tako postanu klijenti. Da bi uopšte znali da vaš proizvod ili usluga postoje, neophodno je mogu da vas nađu. A upravo to vam omogućuje web stranica.
5. AUTENTIČNOST
75% kupaca izjasnilo se da, odluku o kupovini, bazira na osnovu vizuelnog identiteta brenda. Kako ćete predstaviti ideju i misiju poslovanja, kako ćete koncipirati sadržaj, koje elemente proizvoda ili usluge ćete staviti u fokus, koji ton komunikacije birate u obraćanju – sve to utiče na to da li će se kupovina realizovati ili pak ne. Uz internet stranicu imate mogućnost da upotpunosti iskažete sve osobenosti poslovanja i brenda, da se kreativno izrazite i da se izdvojite „iz mase“.

 

DA LI MI JE SAJT BAŠ SADA NEOPHODAN?


Da. Pored toga što odlaganjem i čekanjem „pravog trenutka“ gubite vreme, neophodno za izradu i razvoj web stranice, gubite i novac. Svaki trenutak je pravi trenutak da se oglasite i ponudite proizvod ili uslugu u koji verujete.
Uzmite u obzir da će i ova situacija proći. Web stranica i baza potrošača ostaju vama na usluzi i nakon prestanka kriznog perioda. Šta više, oni potrošači koji vas sada izaberu i postanu klijenti, vrlo verovatno će vam ostati lojalni i nakon vanrednog stanja.

DA LI MI TREBA STRUČNJAK ZA IZRADU WEB STRANICE?


Da. Ukoliko se odlučite na taj korak, savetujemo da unajmite stručnjaka koji će se posvetiti izradi vašeg web sajta. Ulaganje u izradu web sajta je jednokratna investicija koja je doživotno isplativa. Kada jednom postavite kvalitetan i dobro optimizovan sajt, sve ostalo postaje nadogradnja koja štedi vreme, resurse i novac.


Nema ničeg goreg nego ispravljati tuđe greške i imati zastoje u poslovanju zbog nestručno obavljenog posla. Kako biste izbegli prepravke, popravke i spasili sebe nepotrebnog stresa, najbolje je da od početka vaše digitalne platforme postavite ispravno.


Svako ulaganje u internet oglašavanje je direktno i doslovno ulaganje u razvoj i održivost poslovanja. Društvo današnjice očekuje da mu sve bude dostupno u sekundi, a protiv realnosti slabo ko može.


Situacija u kojoj smo se zatekli naučila nas je da budemo još kretivniji, adaptiviniji i da razmišljamo korak unapred.


Nikad nije kasno da se počne sa novim vidovima komunikacije, za započinjanje ili unapređenje biznisa.


Iskoristite priliku, uradite nešto kvalitetno za sebe i svoj posao. MarkLab tim je tu da vam pruži sve neophodne usluge i podršku na putu ka ostvarenju ovog cilja i vašeg uspeha.

 

Comments powered by CComment