Blog

Kako zadržati postojeće klijente tokom vanredne situacije

Svi smo svesni ozbiljnosti situacije koja nas je u svakom životnom segmentu zadesila. Pandemija na svetskom nivou, gde je veliki broj ljudi u karantinu, izolovani prinudno ili samovoljno, svi su u strahu i neizvesnosti. Svesni smo i ozbiljnosti posledica na preduzeća koja zavise od svojih klijenata, promet opada, granice za protok robe su zatvorene... Ljudi se orijentišu na kupovinu samo onih proizvoda koji su neophodni

 

Kako prodati proizvod kada je kupcima ograničena kupovina ili za konkretnom robom-uslugom nemaju potrebu. Kako se postaviti i šta prioritizirati pod vandrednim uslovima pitanja su koja trenutno muče svakog preduzetnika. Mala, srednja i velika preduzeća susreću se sa istim problemom, troškovi se nagomilavaju, prihodi su smanjeni ili ih čak u potpunosti nema. Pored straha od trenutnog problema tu je i pitanje ŠTA POSLE? Odluke koje donesemo danas imaće uticaj na sutra, s toga je bitno znati šta možemo da preduzmemo da osiguramo poslovanje u kriznoj situaciji poput ove.

Naša preporuka je da stanete, udahnete duboko i situaciju sagledate realno.
Pokušajte da sagledate širu sliku, naćićemo rešenje koje će vam doneti benefit sada ali i na duže staze.

U trenutku kada su šanse da dobijete novog klijenta vrlo male, treba se okrenuti ka već postojećim klijentima i razviti strategiju sa fokusom na zadržavanje istih. Zadržavanje klijenata postiže se usmeravanjem na aktivnosti i akcije koje jedno preduzeće preduzima da bi motivisalo postojeće klijente da ostanu lojalni brendu i nastave da uživaju u kupovini proizvoda i usluga koje im taj brend pruža ali sada na drugačiji način.

Istraživanja pokazuju da uspeh poslovanja leži u održavanju postojećih klijenata. Prema navodima Marketing Metrics, verovatnoće prodaje postojećem kupcu je između 60-70%. Harvard Business škola navodi podatke da ako ostvrimo rast u zadržavanju kupaca od 5% to dovodi do uvećanja profita u iznosu od 25% do 95%.
Vaše poslovanje grade vaši kupci, zato vam savetujemo da im se sada posvetite i ovu situaciju upotrebite za unapređivanje odnosa sa svima koji su već izabrali da budu deo vašeg uspeha.

Razmilite na koje sve načine vaš proizvod ili usluga mogu da budu od koristi klijentima, šta je to što vaš brend može da uradi kako bi se smanjilo stres u ovoj situaciji, koje su to konkretne akcije koje možete preduzeti da ponudite rešenje na postojeći problem, kako možete organizovati poslovanje da i dalje budete dostupnim svim klijentima koji potražuju vaš proizvod/uslugu?
Razmislite šta je potrebno da se povežete sa svojim kupcima u ovako teškom trenutku, da im stvorite osećaj sigurnosti i poverenja, ukratko - šta vi kao preduzeće možete da učinite za njih. To je početna tačka.

Nakon toga prelazimo na plasiranje benefita koje ste već utvdili. U situaciji poput ove najispravnije je nastaviti sa marketingom. Kroz marketinške aktivnosti učvrstićete vezu sa klientima, pokazati im da ste tu i da mogu da se oslone na vaše poslovanje. Kratkoročno, ovo će dovesti do prodaje u vreme pandemije, dugoročno će učvrstiti vaše poslovanje na tržištu.

Pokažite im da ste tu, pružite im podršku i ostvarite dublju vezu postavljajući user experience na viši nivo. Osmislite prednosti, pogodnosti, programe lojalnosti, popuste (u skladu sa uslugom/proizvodom koji plasirate), načine na koje ste dostupni kupcima a u okvirima društveno solidarnog i odgovornog ponašanja.
Recimo,
možete obezbediti poklone za najugroženije i dostavljati ih uz svaku kupovinu na kućnu adresu. Ako imate restoran, uz svaku porudžbinu možete dostaviti gratis dezert i poruku koja će izmamiti osmeh potrošaču. Na ovaj način ćete im staviti do zanja da ste tu za njih, da vam je stalo do njihove bezbednosti i dobrog raaspoloženja, da prepoznajete i cenite činjenicu da su izabrali baš vaš restoran u trenutku kada im to nije nužno.

Pogledajmo neke uspešnih strategije i tehnike zadržavanja klijenata:

 

  1. Pretpostavite šta vaš kupac želi – Pokušajte da razmišljate nekoliko koraka unapred i pretpostavite šta kupcu može da zatreba, kako biste bili sigurni da u svakom renutku možete ispoštovati zahteve klijenata,

  2. Ostavite utisak pouzdanog savetnika – pokažite im da ste vi u vašem domenu stručnjak, i izgradite odnos poverenja i međusobnog poštovanja,

  3. Posvetite se poboljšanju korisničkog servisa – pokušajte da ostvarite korisničku podršku uživo, budite dostupni u svakom trenutku, reagujte u što kraćem vremenskom roku, pokažite na primeru da je moguće održati poslovanje i život i u vanrednom stanju,

  4. Povežite se sa svojim kupcima LIČNO – nema boljih platformi za to od društvenih mreža, tu im dajte prostor za direktnu razmenu iskustva i potreba, možete čuti utiske i na osnovu njih delovati u cilju unapređenja poslovanja,

  5. Svaki kupac je važan – treba se posvetiti svakom kupcu posebno, tako ćete izgraditi lojalan i dugotrajan odnos,

  6. Saslušajte šta vam vaši klijenti govore i ispunite njihova očekivanja, vi ste tu da svoj brend pretstavite u najboljem svetlu.

 

how-to-e-commerce
Implementing e-commerce

Sada se treba fokusirati na online marketing i internet prodaju. U stanju pandemije kada ljudi strahuju da izađu iz svojih domova internet prodaja ili e-commerce postaje nužno unapređenje poslovanja i opcija koju mala i srednja preduzeća mogu da iskoriste, ali je treba iskoristiti strateški. Sada je pravi trenutak da se posvetite izlasku na internet tržište ili da poboljšate svoju poziciju na svim online platformama. Otvaranje website-a, otvaranje i/ili unapređenje internet prodavnica, online naručivanje, marketing na društvenim mrežama – sve ovo predstavlja prvi korak ka poboljšanju iskustva korisnika i ka motivaciji postojećih klijenata da ostanu zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu.

Online marketing fokusirajte na društvene mreže jer su one idealno mesto za povezivanje, razmenu iskustava, želja i očekivanja sa kupcima. Društvene mreže vam omogućuju da ostvarite kontakt lično sa kupcima i da stvarate odnos koji vas može plasirati na tržište kao ozbiljnu i kvalitetnu konkurenciju, a online prodavnica vam omogućuje da i u kriznim situacijama nastavite da radite nesmetano i da uvek budete dostupni klijentima i da odgovororite na njihove potrebe.

Iskustvo nam je pokazalo da svaka situacija sa sobom nosi potencijal, ni pandemija nije izuzetak. Pravilno postavljena online marketing strategija, akcije usmerena ka zadovoljenju trenutnih potreba i fleksibilnost dovešće vas u poziciju da ostvarite rast i stabilizujete promet.

Pravo je vreme da se usmerite na adaptaciju poslovanja, kada drugi strahuju od bankrota, vi pokažite svoju snagu i upornost, budite lojalni svojim lojalnim klijentima/kupcima i pokažite im da ste tu i kada je najteže da ih motivišete i da im pomognete.
Mi smo tu da vas u tome podržimo jer. Naše iskustvo i znanje u oblasti digitalnog marketinga, internet oglašavanja i izrade rešenja za e-commerce , stojimo vam na raspolaganju u svakom trenutku jer mi znamo da je pozitivan i proaktivan stav sada od ključnog značaja. Razradimo zajedno dobru online marketinšku strategiju, kreativnu kampanju i okrenimo se internet prodaji.

Mi za vas kreiramo uspeh!

 

Comments powered by CComment