Blog

Kako izgraditi brend - 11 jednostavnih koraka

Prepoznatljiv brend je najdragocenija prednost koju kompanija može da poseduje. Na osnovu istraživanja kompanije Nielsen, 59 odsto potrošača preferira da kupi proizod poznatog proizvođača. Izgradnjom sopstvenog brenda uspećete da se istaknete pored moćnih brendova sa lojalnim potrošačima i neograničenim marketing budžetima.

 Kako izgraditi i napraviti brend

Kako da izgradite brend?

Brending predstavlja mnogo više od pravljena interesantnog logoa i dobro plasirane reklame. Prema rečima Džefa Bezosa, osnivača Amazona, vaš brend je ono o čemu ljudi pričaju kada niste prisutni. Izgradnja brenda jeste mukotrpan i dugotrajan proces. Međutim, konstantno ulaganje napora u njegovu izgradnju dovešće do uspostavljanja dugoročne veze sa klijentima. To vodi ka stalnom rastu prodaje, novim projektima, usmenim preporukama i do širenja prodaja vaših proizvoda i usluga.

Šta znači izgradnja brenda putem digitalnog marketinga?

Izgradnja brenda predstavlja generisanje svesti o vašem poslovanju korišćenjem marketing strategija i kampanja sa ciljem da se kreira unikatna i trajna slika na tržištu. Jačanje brenda može biti postignuto efikasnim korišćenjem različitih, digitalnih marketinških aktivnosti: korisničko iskustvo, SEO i kontent marketing, marketing na društvenim mrežama, E-mail marketing, plaćeni marketing (PPC), blog objave, influenseri..

Iskorisite ovih 11 koraka kao vodič za izgradnju brenda:

1.Odredite ciljnu grupu

Iskristališite sliku potrošača analizom podataka iz istraživanja, pa nakon toga naučite kako da kreirate identitet brenda koji će oni razumeti i sa kojim će se povezati. Stvaranje brenda se zasniva na poznavanju vaših kupaca, njihovih kupovnih navika, ponašanja, demografija ...itd. Tokom izgradnje brenda, vodite računa o o tome kome je namenjem. Prilagodite misiju brenda- proizvod i uslugu pa samu poruku njihovim potrebama.

2. Utvrdite poruku misije brenda

Poruka definiše svrhu vašeg postojanja. Ona će saopštiti svaki aspekt vaše strategije brendiranja. Sve od logoa do tagline-a, glasa, poruke i ličnosti bi trebalo da se odrazi na misiju. Kada vas ljudi pitaju čime se bavite: odgovorite im vašom porukom o misiji brenda.

3. Istražite brendove iz vaše industrije

Nikada ne biste trebali u potpunosti da kopirate šta veliki brendovi u vašoj industriji rade. Cilj je da se razlikujete od konkurencije. Ubedite kupca da kupi vaš proizvod pre nego njihov. Istražite vaše glavne konkurente ili benchmark-ujte brendove.

4. Iznesite ključne kvalitete i benefite koje nudite

U procesu pokretanja brenda, sami ćete odgonetnuti šta vi to nudite što niko drugi nema. Fokusirajte se na kvalitete i benefite po kojima je vaša kompanija jedinstvena. Bitno je primetiti da ovo nije samo puko nametanje sadržaja proizvoda i usluga koje nudite potrošačima ili klijentima. Razmislite kako biste mogli da dostignete kvalitet kojim ćete unaprediti potrošačev život i njegove navike.

5. Napravite logo brenda i tagline

Kada razmišljate o stvaranju brenda, razni vizuali vam verovatno padaju na pamet. Na ovom koraku ćete možda morati da potražite pomoć. Logo treba da se pojavljuje na svim materijalima koji se povezuju sa vašim biznisom. On će postati vaš identitet. Stoga, treba da investirate vreme i novac da stvorite nešto izvanredno kako biste učvrstili svoju prepoznatljivost.

6. Glas brenda

Vaš glas zavisi od misije, publke i industrije. To je način na koji komunicirate sa svojim kupcima i način na koji vam oni odgovaraju. Uočićete da ako pronađete i iskoristite pravi glas, imaćete najveće šanse da se povežete sa potrošačima.

7. Izgradnja poruke brenda

Svojim potrošačima treba ukratko da opišete ko ste. Vaša poruka treba da bude povezana sa brendom i izražena u jednoj do dve rečenice. Poruka brenda je prilika da se komunicira na ljudskom nivou, praveći direktnu emotivnu vezu sa potrošačima. Budite jasni i precizni. Najbitnije je da se u toku kreiranja poruke brenda osvrnete na to zašto je on koristan za kupca.

8. Neka ličnost brenda sija

Kupci ne traže još  jednu kompaniju koja se ne razlikuje u moru drugih i koja nudi iste proizvode kao i sve ostale. Oni traže iskustvo koje je skrojeno prema njima, podržano od iskrene personalne interakcije. Izgradite ličnost koja se razlikuje od svakog aspekta brendiranja

9. Integrišite brend u svaki aspekt poslovanja

Proces izgradnje brenda nikada ne prestaje. Vaš brend bi trebalo da bude vidljiv i da se raflektuje u svim stvarima koje vaš kupac vidi.

10. Ostanite verni izgradnji brenda

Šta vredi izgradnja brenda ako nije konzistentna? Ne menjajte brending konstantno. Nekonzistentnost će zbuniti kupce i učiniće dugoročni proces brendiranja težim.

11. Budite najbolji advokat svog brenda

Jednom kada izgradite brend za malo preduzeće, vi (i vaši zaposleni) ćete biti njegovi najbolji advokati. Kada zapošljavate radnike, budite sigurni da se njihova kultura slaže sa misijom, vizijom i vrednostima brenda, time ostvarujete i zacrtane ciljeve!

Comments powered by CComment