Blog

Social media potrošačka arena

Danas su društvene mreže kompletno promenile interakciju među ljudima što utiče na marketare da više vode računa o tome šta se dešava u potrošačkoja areni

U eri pre društvenih mreža, marketari su sprovodili detaljne studije za istraživanje procena angažmana, afiniteta i sklonosti prema svojim brendovima. U današnjem digitalnom svetu platforme društvenih mreža dozvoljavaju brendovima da komunuiciraju sa potrošačima istovremeno koristeći neprocenjivu analitiku za merenje performansi i rasta. Brendovi moraju biti prisutni na društvenim mrežama na smislen način, inače će početi da gube prihod na dugi rok.

                                

Metrikama društvenih mreža do rasta investicija

Sprout Social je nedavno objavio statistiku na društvenim mrežama koje su vam potrebne kako bi ste se razvijali. Izveli smo ključne metrike koje će vam pomoći u usmeravanju vaše strategije za obim i efikasnost u vašim kampanjama na društvenim mrežama.

U pogledu samog rasta oglašivači nastavljaju da povećavaju ulaganja na drušvenim mrežama u okviru planiranog marketing miksa.

  • Društvene mreže su najrelevantniji kanal za oglašavanje za 50% generacije Z i 42% milenijalaca
  • Ljudi više vole vizuelni sadržaj nego tekstualne poruke ili statičke oglase, a društvene mreže vide kao efikasnu alternativu tradicionalnim sredstvima za podršku klijentima
  • 58% potrošača preferira vizualne kontente a glavne preferencije su grafika, slika i video
  • 74% potrošača deli video sadržaje brendova na društvenim mrežama
  • Potrošači najčešće dele inspiracione postove raznih brendova
  • Za 45% potrošača društvene mreže su preferirani kanal koji im služi ukoliko imaju bilo kakva pitanja, nedoumice ili izvor za informisanje oko rešavanja svog problema

Facebook Metrika

  • Prema Sprout-u , Facebook zadržava svoju vodeću poziciju kao platforme za oglašavanje na društvenim mrežama. Sa preko 2 milijarde aktivnih korisnika, to je i dalje najpopularnija društvena mreža čak i pored statičke upotrebe od 2016. do 2018.
  • 97% oglašivača bira Facebook kao svoju najefektivniju platformu društvenih mreža
  • Iako je YouTube glavna platforma za puštanje video sadržaja, 40% Facebook korisnika je reklo da video sadržaje najviše gleda na sajtu te društvene mreže
  • Facebook je uspeo da udvostruči svoj prihod po korisniku u tri godine. Njihova zarada u prvom kvartalu 2018. bila je 13,2 milijardi $ - što je rast prihoda za 42% u odnosu na prošlu godinu

Instagram Metrika

Dugo vremena se vrtela priča kako će se unovčiti upotreba Instagram-a. Kao što znamo, on ne samo da ima solidan model unovčavanja već je uticao na način na koji se korisnici bave društvenim mrežama. Jedan primer uticajnog dodatka bio je IGTV, koji korisnicima omogućava deljenje dugačkog video sadržaja .

Kako se Instagram razvija i širi, marketari bi trebalo da prate metrike i da prema njima adaptiraju investicije:    

  • Broj mesečnih aktivnih Instaram korisnika porastao je na milijardu
  • Instagram je pretekao Facebook sa srednjom stopom engagement rejta od 1,6% po postu za brendove
  • 83% prodavaca koristi Instagram iako on zauzima drugo mesto naspram Facebook-a
  • Instagram korisnici svakodnevno upload-uju preko 100 miliona fotografija i video sadržaja

 Twitter Metrika

Twitter je najavio znatno ažuriranje u 2019. kako bi povećao aktivnost i napravio autentične promene na svojoj platformi. Kako se one sprovode, držite na oku performance i ostanite u toku sa  njihovim novi politikama i ponudama.

U pogledu rasta i angažovanosti, Twitter je i dalje kandidat sa 88% marketing oglašivača:

  • Platforma ima ukupne prihode od 575 miliona $ od reklama tokom prvog kvartala 2018.
  • Trenutno ima preko 326 mesečnih aktivnih korisnika
  • 500.000.000 – ukupan broj tvitova na dnevnom nivou
  • Veliki uticaj na SEO

 LinkedIn Metrika

Iako LinkedIn možda nije mreža za pronalaženje šire publike ali ta mreža dozvoljava B2B kompanijama da budu aktivne sa publikom iz svog segmenta poslovanja.

Ako Vaša kompanija pruža usluge drugim organizacijama, želećete da pratite njene metrike rasta kako biste mogli da definišete strategiju:

  • LinkedIn sada ima preko 590 miliona korisnika od kojih je 260 aktivno
  • LinkedIn ostvaruje 277% bolje rezultate od Facebook-a i Twitter-a kada je reč o generisanju posetilac – lead konverzacije
  • 80% B2B lead-ova na društvenim mrežama dolazi sa LinkedIn-a
  • 89% B2B marketara uključuje LinkedIn u svoju marketing strategiju

Da zaključimo, otvaranjem naloga i promovisanjem svojih proizvoda i usluga na društvenim mrežama uz profesionalni angažman agencija stručnih i obučenih za upravljanje profilima i izradu promocija, praćenje, analizu, analitiku i dobrim izveštavanjem, možete vašem poslovanju obezbediti uspeh.

Comments powered by CComment

MarkLab d.o.o. / Beograd
Birčaninova 2

MarkLab d.o.o. / Podgorica
Filipa Bajkovića 13, City Kvart